3 triki, które pomogą Ci w prowadzeniu Twojego konta na Instagramie

triki na instagramie

Instagram należy do grona najbardziej popularnych mediów społecznościowych na świecie. Aplikacja jest potężnym narzędziem służącym komunikacji, ale też budowaniu swojej marki osobistej, promowaniu marek czy śledzenia informacji ze świata. Platforma ma sporo do zaoferowania, a jej potencjał doceniają użytkownicy z całego świata. Chcesz skutecznie prowadzić konto na Instagramie, by zbudować wokół swojego profilu zaangażowaną społeczność? Prezentujemy 3 triki, które Ci w tym pomogą!

Twórz rolki na Instagramie

Funkcja Instagram Reels działa już od około dwóch lat, ale to w 2022 roku zyskała ogromną popularność, a Instagram zaczął nagradzać twórców za wykorzystywanie tego formatu. Instagram Reels to krótkie klipy wideo, które składają się z materiału wideo i/lub zdjęć oraz podkładu muzycznego. Dodatkowo mogą zawierać również filtry, naklejki, napisy i inne dodatki. Obecnie Instagram Reels mogą mieć długość wynoszącą maksymalnie 60 sekund, a klipy wideo można wyszukiwać według dźwięku lub utworu, ale też po hashtagach. Generują one na ogół większe zaangażowanie niż zwykłe filmy wideo czy posty na Instagramie, a do tego są silnie promowane przez Instagram. Z rolkami można osiągnąć viral, czyli dotrzeć do ogromnego grona odbiorców w krótkim czasie. Są atrakcyjne, przykuwają uwagę i zatrzymują na dłuższą chwilę.

Zadbaj o angażujące relacje InstaStories

Prowadzenie konta na Instagramie nie powinno ograniczać się do publikowania postów ze zdjęciami czy filmikami, ani nawet do tworzenia rolek. Obecnie użytkownicy bardzo chętnie śledzą to, co dzieje się na bieżąco u nich poprzez zaglądanie do opublikowanych InstaStories. Są to relacje, które „wiszą” na profilu maksymalnie 24h (dłużej jedynie wtedy, gdy twórca doda je do Zapisanych relacji). Warto regularnie dodawać update tego, co u nas słychać albo dzielić się różnymi ciekawymi materiałami, ponieważ dzięki temu profil pokazuje się odbiorcom zainteresowanym naszym kontem na początku listy i korzystnie wpływa to na ilość odwiedzin.

Trendem w 2022 roku jest tworzenie angażujących relacji, czyli takich, w których odbiorcy mogą wziąć czynny udział. To między innymi ankiety, pytania, odliczanie, quiz, suwak z emotikoną, wzmianka czy link. Interaktywne InstaStories lepiej się klika, sprawia, że użytkownicy spędzają więcej czasu na nim i do tego jest doceniane przez algorytmy aplikacji.

Masz coś ciekawego do przekazania odbiorcom? Zaplanuj live na Instagramie!

Wielu początkujących twórców obawia się tego formatu, ale gdy spróbują, doceniają jego potencjał! Live na Instagramie to po prostu transmisje wideo na żywo, czyli połączenie się w czasie rzeczywistym z odbiorcami, którzy mogą zarówno oglądać to, co prezentujesz, jak i słuchać Cię, a nawet brać czynny udział w live poprzez komentowanie. Relacje live pozwalają nawet na dołączanie gości do wirtualnych spotkań. To świetne narzędzie do komunikacji, reagowania na sytuacje kryzysowe czy ważne wydarzenia, wyjaśniania trudnych i obszernych zagadnień, dzielenia się nowinkami czy wartościowymi treściami, a nawet okazja do prowadzenia sprzedaży produktów live!

Poszukujesz dodatkowych wskazówek na temat prowadzenia social mediów? Sprawdź stronę: Tears of Joy – Agencja Influencer Marketingu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.